Wycieczka do Trójmiasta i Malborka

W dniach 22-24 listopada br. odbyła się trzydniowa wycieczka do Trójmiasta i Malborka. Wyjazd edukacyjny odbył się w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę”. Został on dofinansowany ze środków budżetu państwa. Pozostałe środki na ten cel pochodziły z wpłat rodziców uczniów. W wyjeździe uczestniczyło 15 uczniów z różnych klas szkoły ponadpodstawowej,…

W pierwszym dniu wycieczki podziwialiśmy niszczyciel ORP ”Błyskawica”, a także zacumowane obok żaglowce ”Dar Pomorza” i „Dar Młodzieży”. Byliśmy w ”Akwarium Morskim” . gdzie podziwialiśmy różnorodne ryby, żółwie i ośmiornice. Spacerowaliśmy po najdłuższym drewnianym molo w Europie, przeszliśmy obok Krzywego Domku. Po przejechaniu kilku kilometrów poszliśmy do Katedry i Parku Oliwskiego.
W drugim dniu udaliśmy się na Plac Solidarności pod Pomnik Poległych Stoczniowców 1970, a także obejrzeliśmy z bliska historyczną Bramę numer 2 Stoczni Gdańskiej. Zwiedziliśmy także zabytkową Salę BHP, która w 1980 roku była miejscem obrad Międzyzakładowego Komitetu Strajkowego. W Europejskim Centrum Solidarności zobaczyliśmy wiele autentycznych obiektów, między innymi tablicę 21 postulatów wiszącej podczas strajku w Sierpniu ’80 na bramie Stoczni Gdańskiej im. Lenina. Następnie udaliśmy się do Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku – nowoczesnego obiektu muzealnego ukazującego tragiczną historię II wojny światowej. Ostatnim punktem tego dnia było Westerplatte. Dziś na Westerplatte znajdują się ruiny bunkrów i pomnik upamiętniający heroiczną walkę z hitlerowskim najeźdźcą.
W ostatnim dniu naszej wycieczki spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadzał nas po Gdańskiej Starówce. Przechadzaliśmy się Długim Targiem, a przewodnik pokazywał oryginalne rzygacze, dzwoneczki na Ratuszu, „ząb diabła” na Dworze Artusa i okno w kamienicy, z którego co godzinę wychyla się „Panienka z okienka”. Obowiązkowo zrobiliśmy też zdjęcie grupowe przy fontannie Neptuna. Spacerując ulicą Mariacką przeszliśmy do Bazyliki Mariackiej, która zrobiła na nas ogromne wrażenie. W Bazylice usłyszeliśmy ciekawą historię starego ozdobnego zegara. Po obiedzie ostatnim punktem naszej podróży było zwiedzanie zamku krzyżackiego w Malborku. Jest rzeczywiście ogromny, pełen wielkich komnat i mrocznych zakamarków. W zamku obejrzeliśmy zbroje, jakie nosili Krzyżacy i broń, jaką się posługiwali. Widzieliśmy też wyposażenie kuchni, spichlerz i skarbiec zakonny oraz średniowieczną toaletę.
Wyjazd do Gdyni, Sopotu i Gdańska, a także Malborka sprawił nam wielką przyjemność. Zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc, poznaliśmy historię i zrobiliśmy mnóstwo pięknych zdjęć.